Uitzendbureaus hebben een verbindende rol

Uitzendbureaus  en detacheerders hebben een verbindende rol bij het tegengaan van onbenut potentieel op de Nederlandse arbeidsmarkt. Dit blijkt uit een trendanalyse van ABEL talent. Volgens de analyse is er een verbindende rol weggelegd voor uitzendbureaus en detacheerders omdat zij met advies overheid en opdrachtgevers kunnen bijstaan bij scholingstrajecten en stageplaatsen. Het onbenut arbeidspotentieel van werklozen, werkzoekenden en pas afgestudeerden zonder de juiste ervaring kan met scholing en begeleiding benut worden. Althans, dit wordt geconcludeerd in de trendanalyse.

 

Verbindende rol voor onbenut arbeidspotentieel

Door de huidige arbeidsmarktkrapte is de vraag naar geschikt personeel groot. Er lijkt vaker sprake te zijn van een mismatch tussen vraag en aanbod. Volgens de trendanalyse van ABEL talent kunnen uitzendbureaus en detacheerders hierin een verbindende rol spelen. Omdat werklozen, werkzoekenden en pas afgestudeerden niet weten waar het potentieel zich bevindt missen zij bepaalde kansen mis. Ditzelfde geldt voor opdrachtgevers.

 

Praktijkervaring en scholing

Omdat er een mismatch is tussen vraag en aanbod roept ABEL talent directeur Ralph Vis op tot verandering. Vis:  “Het is schrijnend om te zien dat er, bijvoorbeeld, weer studentenstops bij technische universiteiten zijn, terwijl er in de praktijk zoveel mensen nodig zijn. Wij roepen werkgevers op om meer ruimte te maken voor praktijkervaring voor studenten. De overheid moet een coalitie vormen met opdrachtgevers en zich samen inzetten voor het invoeren van scholingsprojecten.”

Bron:  Managersonline.nl 

Academy for Flex

Academy for Flex  is het online scholingsplatform van Pay for People. Met Academy for Flex kunnen uw medewerkers zich persoonlijk ontwikkelen. Via een doelgericht persoonlijk ontwikkelplan kan uw medewerker zó getraind worden dat uw organisatie en uw medewerker erop vooruit gaan. In het cursusaanbod zit onder meer de online training klantvriendelijkheid. Uw medewerker leert door het volgen van de training hoe klantvriendelijkheid in de dagelijkse praktijk kan worden ingezet.

voor de werkgever, voor de werknemer

Geef een reactie