In West-Europa geeft negen van de tien werkgevers aan het werkgeluk van werknemers als topprioriteit te zien. Dat blijkt uit een recente studie van het Amerikaanse adviesbureau Willis Towers Watson, die eerder deze week gepubliceerd werd. 

Thuiswerken, vloek of zegen?

De afgelopen zestien maanden werkte een aanzienlijk deel van de wereldwijde beroepsbevolking thuis. Voor velen een nieuwe situatie die werkgevers én werknemers voor geheel nieuwe uitdagingen stelde. Hoe richt je thuis een goede en verantwoorde werkplek in, hoe onderhoud je contact met collega’s en hoe motiveer je mensen? Zegt het ene onderzoek dat thuiswerken de productiviteit verhoogt, blijkt uit een volgend onderzoek dat het juist de werk-privébalans verstoort. De mate waarin thuiswerken als prettig ervaren wordt is dus ook afhankelijk van factoren waar de werkgever geen invloed op heeft. De aspecten van het (thuis)werken waar de werkgever wel invloed op heeft, zijn ook nog eens heel persoonlijk en afhankelijk van de situatie van de werknemer. Volgens de directeur West-Europa van Willis Towers Watson is het verbeteren van de werknemerservaring voor veel werkgevers nu topprioriteit. Zeker nu de pandemie nog niet op zijn retour is, is werkgevers er veel aan gelegen om hun mensen tevreden te houden. Zo beschouwt 91% van de West-Europese werkgevers de werknemerservaring momenteel (en tot en met 2024) als topprioriteit – vóór de pandemie ging het ‘slechts’ om 40%.

Bron: Consultancy.nl

Geef een antwoord